2013. április 8., hétfő

Találkozás apámmal: mindez már történelem

Matekovics János Zoltán: Találkozás apámmal: mindez már történelem

A Matekovics-család a negyvenes években Simonyifalván 

Sürgős orvosi vizsgálatra kellett mennünk a feleségemmel, egy hétre, egy alföldi kisvárosba, apósomékhoz. Egy tágas szobában szálltunk meg a felségem szüleinek házában. Ugyanebben a szobában szállásolták el nyolc évvel ezelőtt apámat is, akivel leánykérőbe érkeztünk annak idején ide.

Ahogy beléptem, apám dolgozószobájában találtam magam. A kéziratai mögé hajolva. Mackós léptekkel, kíváncsian apám megáll a hátam mögött:
- Mit csinálsz itt,  fiam?
- Hát itt a kézirataidat rendezgetem. A volt kollégád segít nekem.  Bizony nemegyszer komoly fejtörést okozol nekem- mondtam, de rögtön meg is bántam, ezt az utolsó mondatot, látván az arcán átsuhanó árnyékot.
 - Ez, fiam, már történelem.
Ezt nem értettem.
- Nem lehet, hisz most már kiadjuk. Tudod, felvettek a MÚRE-ba?
- Téged?
Hátrafordultam. Apám képe lassan. szétoszlott. De még láttam büszke mosolyát.

Felébredtem. Ő már tudja, MÁR TUDJA!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése